:Sayy//Soya:
D'Owner!

Navigation : Hover the image



Entries About Linkies

Assalamualaikum and Hi. Welcome to my wonderland. Be nice here. Do visit again.


Tagboard!



Credits!

Template: Nurul AtiQah
Edited By: Ayin
Others:   


Bestfriend forever.







asssalamualaikum. hai peeps. sihat? hehe. rajinnya aku update :* tolong tepukk pleasee. kekeke. okay. petang ini aku nak cerita pasal bestfriend yakni kawanbaik.

aku rasa semua orang ada bestfriend kan? kalau yang takde kawanbaik tuu alamatnya dia memang forever alone. wkoewkoewkoe. so hari ni cerita pendapat aku mengenai kawanbaik.

aku mengaku aku ada kawanbaik. yahh dia sorang je kawanbaik akuu. bagi aku dia hampir separuh dari hidup aku. sama penting dengan keluarga aku. takde dia siapa nak support aku? even aku jarang share masalah dgn dia.

 bagi aku kawanbaik nii tak boleh lebih dari seorang. i dont know why. sebab kalau dah ramai ramai mesti ada yang cakap belakang and etc. itu bukannya kawan baik ok? kawan baik nii macam isi dan kuku. asyik dukk berkepit jee. share masalah sama sama. gelak sama sama, susah sama sama. gila sama sama. same like me. ekekek

tapi ada juga orang yang suka kutuk kawanbaik dia sendiri. diulangi KUTUK KAWAN BAIK SENDIRI. dehellll. itu kan kawan baik kauu? tergamak kau nak kutuk dia. kau susah siapa yang tolong. zzzzzz. aku tak lah nak kata aku nii baik sangat tapii aku tak lah sampai nak kutuk kawan baik sendiri. aku ingat jasa dia. apa yang kitorang share selama nii. kadang kadang aku pelik dengan orang yang kutuk kawan baik niii. dah kutuk tanpa pengetahuan dia lepas tuu tengok baik balikk. ahhh sakai much uollss.

ada beberapa tips kut untuk semaikan dan elakkan friendship korang retak *cehh ayat* wkwk. bagi pendapat aku lahhh :-

1. terima dia seadanya. walaupun dia tuu kuat gossip, kuat makan, kuat merepek and etc just terima dia seadanya. dia pun manusia biasa juga kan?

2. ikhlas. ikhlas kawan dengan dia. bukan kerana nak femes or etc

3. selalu ada untuk dia. kalau dia ada masalah ke even dia tengah suka kau sebagai bestpreng mesti selalu ada dengan dia *aku selalu tertinggal yang ni :'(*

4. forgive and forget. kalau dia ada buat kau terguris hati, terasa or etc , nak2 lagi bff korang tuu jenis kepala batu, taksedar atas kesilapan just forgive she/he and forget what she/he have done. *speaking terabur asdfghjkl* itu adalah salah satu jalan yang terbaik bg mengelakkan perselisihan faham.


wkwkkw aku dah mcm kaunselor pulak. tapii betul lahh. yang ini selalu aku buat. hehew. bagi aku bff tuu penting. aku tak sanggup wehh tengok friendship kitorang pecah berkecai dek kerana orang ketiga. tak tau lah pulak korang kan? bagi aku, kawan lagi penting dari pakwe. beno kabo nihh :( bagi aku laa kan.. sanggup putus kawan sebab pakwe kau yang baru 6bulan kau kenal. itu namanya bangang abadi -.-

kayy. itu je kut yang nak aku share. kbye,thanks readersssss 



mesti korang pernah terfikir macam mana sunyi hidup korang kalau korang dengan bff korang berpisah lepas habis sekolah kan? aku pun selalu jugak terfikir mcm tuu. kawan baik aku penyeri hidup aku. beno kabo nii :(